2009. május 10., vasárnap

Stockholm

Vasárnap estétől csütörtök reggelig Svédország fővárosában tengettük napjaink. Eszméletlen a város, aki csak teheti látogasson el. Egy kicsit olyan mintha sok-sok Európai nagyvárost gyúrtak volna egybe, egy kicsit Prága, Velence, Budapest, Tallinn, London, egyesek szerint még egy kis New York is. :-) 3 nap alatt lejártuk a lábunk, de én eszméletlenül élveztem, volt hogy esett az eső, volt hogy sütött a nap, szivárványt is láttunk, sok templomot meglátogattunk, rengeteg múzeumot láttunk kívülről, hát igen a pénzünk teljesen elfogyott. Voltak éjszakai sétáink és nappali túráink, 115 méteres kilátóból lestünk le a városra és a környékre, hajókáztunk szakadó esőben, megnéztük a Királyi Palotát, és őrségváltást néhány rakoncátlan lóval. Remek kis hostelben (city backpackers)aludtunk, mindenhez nagyon közel, ahol már az előtérben le kell venni a cipőt és utána otthonosan zokniban vagy papucsban csoszoghatsz tovább. Ráleltünk Stockholm legmelegebb (mindenki értse ahogy akarja :-) kávézójára (Chokladkoppen, 112 29 Stockholm, Stortoget 18-20.), eszméletlen sütikkel, kedves pincérfiúkkal és lüktető zenével. Sajnáltam, hogy ott kellett hagyni ezt a fantasztikus, élettel és emberekkel, sőt kedves, mosolygós emberekkel teli nagyvárost.

1. Ó de gyönyörű város! Na ide is nagyon szívesen elmennék, még jó:) A Chokladkoppenbe is:) A képek is remekül sikerültek.