2009. március 6., péntek

Turku

Késő este értünk Turkuba, ez így nem igaz fél 9re már az állomáson voltunk, de úgy éreztem magam, mint aki egész nap megállás nélkül sétált, ami azért lehetett mert így is volt. Hamar megtaláltuk a szállásunk a folyó partján van Hostel Turku neve és igazán király hely. Én még ezelőtt sosem voltam hostelbe, de ha mindegyik ilyen akkor minden utazásom alkalmával ilyen helyen fogok megszállni. A recepciónál felvettük a kulcsunk, ahol mondanom sem kellett szinte a nevem, tudták mikor érkezünk, mivel azt is meg kellett adni a szállásfoglalásnál. Kedves barátságos volt a recepciós, ki is fizettük előre a két éjszakát és végre valamire tudtuk használni a nemzetközi diákigazolványunk, kaptunk kedvezményt. A kulcs mágneskártya, a szobádba és a közös zuhanyzóba tudsz vele bemenni. A szobákban 8ágy van, vannak fiú és lány szobák. És akkor most jönnek a szobatársaink, akik társaságát két éjszakán át élvezhettük. Nina, aki orosz és túl van az 60-on Szentpéterváron lakik és német nyelvű idegenvezető. Begyűjtöttünk egy újabb telefonszámot Pétervárról, az egyik cserediák a suliból, aki már hazament, Viktoria is megadta a számát ha netán felé járunk, akkor hívjuk fel. Nina nagyon kedves minden beszélgetésben benne volt, egy kicsit olyan mint szupernagyi.

Másik szobatársunk egy japán lány vele nem beszélgettünk túl sokat, annyit tudtam meg róla, hogy Svédországban szeretne dizájnt tanulni. Vele volt az egyik barátja, csak ő a fiú szobában.

És Zoe-t hagytam utojára, aki Hong Kong-ból jött egész Svédországig hogy tanuljon. Mivel szeptember óta Európában van és csak egy évre kapott vízumot, ezért mindenhová ellátogat, ahová csak teheti. Most épp Finnország van terítéken, de volt már szinte mindenfelé, és tervbe vette Magyarországot is.
Első este beszélgettünk egy kicsit, de 10re mindenki kidőlt.
Szombat reggel nyakunkba vettük a várost, Zoe is velünk tartott. Először a várat akartuk megnézni, a folyó partján sétáltunk egész a város szélén fekvő várig. A folyó szinte teljesen be volt fagyva, néhány gyönyörű vitorlás hajó horgonyzott a partján.
A vár első ránézésre elég jelentéktelennek tűnt, egy kicsit sokkaltam a 4,5eurót a belépőért. De aztán kiderült, hogy hatalmas a vár rengeteg szobával és meglepetéssel. Több mint 2 órán keresztül barangoltunk az épületben.
Vissza a városba, gyors ebéd, Zoe levált. Aztán a Turku Art Museum, már hiányzott egy kis múzeum járás. Több féle kiállítás volt egy időben. Voltak finn festők képei, beleszerettem Magnus Enckell festményébe. Volt még két kortárs kiállítás is, fotósorozat és két művész Peter Land és Maria Lindberg installációi. A kortárs részt nagyon élveztem, és az épület is eszméletlen. Aztán séta, körbe kasul bejártuk a várost, akkor láttuk azokat a színes dolgokat, az a könyvtár külső díszítése, napfényben nagyon jól néz ki. Ellátogattunk a turkui katedrálisba, az látható a legalsó képen, tényleg hatalmas és gyönyörű. Fel a város fölé emelkedő dombra, a Holland nagykövetség épülete, majd egy szélmalom, ami igazából a nyári szabadtéri színház helye, le a dombról benéztünk a turkui városi színházba, hatalmas, csak a jegypénztár körül lézengtünk, este mikor bementünk már gyűltek a nézők az előadásra, és utána irány a szállás. Kissé sokat sétáltunk, este még pihentük a közös tv szobában ahol minden finn a lottó sorsolásra várt, 6 milliós nyereményt sorsoltak, azt hiszem senki nem nyerte meg. Talán nekem is próbálkoznom kéne. :-) Ez után a nap után nem tartott túl sokáig, hogy elaludjak. A hostel közös zuhanyzója pozitív csalódás volt, nagyon tiszta, rendezett, padló fűtés van és nem túl nagy.
Vasárnap reggel folytattuk a túránk. Délelőttre már csak két templom megnézését terveztük be. Aztán ellátogattunk még a Wäinö Aaltonen museum of art-ba. Ez egy kortárs múzeum Turkuba, láttuk Eero Hiironen fantasztikus tükör alkotásait, én egy újabb Magnus Enckell-t és még sok fantasztikus dolgot. A hely fantasztikusan élő volt vasárnap délelőtt, gyerekeknek volt kézműves program, tükördarabokból készíthettek dolgokat, körbevezették őket a kiállításokon, egészen kicsik is volt, de nagyon élvezték. A múzeumok 4-5 euróba kerülnek diákoknak. Zoe velünk töltötte az utolsó napot, ő tovább indult Rovaniemmibe, mi meg 3kor visszaindultunk Vaasa-ba. Fárasztó volt a hétvégi kiruccanás, de nagyon élveztem.
Ja és vasárnap este nem lehet kihagyni a bulikat, olcsó nap van a Hullo Pullo-ban, minden 2 euró. Tehát hazaértünk, rendbe szedtük magunkat és irány a buli. 4kor zár a hely, utána ellátogattunk néhány finn barátunk lakásába afterparty-ra. Egy kis játékkal ütöttük el az időt, itt nagyon népszerű az "igazság vagy merészség" játék. Amikor már nagyon elfáradtam úgy döntöttem haza indulok, a többiek még maradtak én 8ra már ágyba kerültem. Hosszú de élvezetes hétvége volt. :-)

1. A prágai szállásunk szerintem hostel volt. Franciaországban Évivel mi is hostelban szálltunk meg és az is jó volt. De szerintem hostele válogatja:)

Az a hong kongi lány nem mesélte el, hogy miért jönne Magyarországra? Kíváncsi lennék.

Ó, és az a színes könyvtár? Én valami üzlet kirakatának néztem:)